Pomoc

Produkt: Finansowanie sprzedaży  

Jak działa BRUTTO?

Serwis BRUTTO.pl to innowacyjny projekt finansowania Twoich faktur sprzedażowych, pozwalający uzyskać finansowanie w sposób całkowicie online, bez załączania jakichkolwiek dokumentów papierowych - wszystko to dzięki integracji z wiodącymi internetowymi programami od księgowania i fakturowania, z których korzystają polscy przedsiębiorcy!

Dzięki naszej usłudze możliwe jest finansowanie faktur na atrakcyjnych warunkach, uzyskane w sposób prosty, wygodny oraz szybki - środki otrzymasz nawet w ciągu 60 minut na swoje konto bankowe.

Jakie są limity finansowania faktur?

Limit finansowania ustalany jest w oparciu o indywidualną ocenę Twojej firmy. Maksymalny limit finansowania wynosi 200 000 PLN.

Jaki jest całkowity koszt finansowania?

Szanujemy Twój czas, dlatego taryfa opłat związana z finansowaniem faktur jest prosta, czytelna i bez ukrytych kosztów.

Koszt finansowania wynosi od 0,06% netto kwoty faktury za każdy dzień finansowania (czyli ok 1,9% miesięcznie). Koszt ten możesz ująć w kosztach uzyskania przychodu swojej działalności gospodarczej.

Jak przebiega weryfikacja?

W BRUTTO proces weryfikacji przebiega całkowicie online. Nie musisz chodzić do oddziałów ani załączać papierowych dokumentów! W celu skorzystania z naszych usług, prosimy jedynie o weryfikację:

  • adresu e-mail - weryfikacja polega na kliknięciu w link otrzymany mailem,
  • rachunku bankowego - weryfikacja polega na zapisaniu przez nas numeru rachunku bankowego występującego na Twoich wyciągach bankowych lub numeru rachunku bankowego z którego dokonałeś/aś przelewu weryfikacyjnego.

Jak wygląda proces zawarcia umowy o finansowanie?

Cały proces finansowania odbywa się online. Po zarejestrowaniu i zalogowaniu się do BRUTTO dodajesz faktury sprzedażowe, które chcesz sfinansować.

Wystarczy wybrać fakturę oraz złożyć wniosek o finansowanie a następnie zapoznać się z przygotowaną umową faktoringową oraz oferowanym limitem finansowania. Jeśli zgadzasz się na warunki opisane w umowie faktoringu, zaakceptuj umowę wpisując kod sms, który do Ciebie wyślemy, a środki zostaną do Ciebie niezwłocznie wysłane.

Co to jest cesja wierzytelności?

Cesja wierzytelności polega na przeniesieniu prawa do wierzytelności (faktury), przysługującej Tobie od kontrahenta, na rzecz PragmaGo (partnera finansowego Brutto). Kwestie dotyczące cesji wierzytelności uregulowane są w Kodeksie cywilnym (art. 509 i następne).

Cesja wierzytelności oznacza, że po podpisaniu umowy z PragmaGo, płatność za fakturę, którą przekazałeś do finansowania, powinna być zapłacona na rachunek PragmaGo.

Cesja wierzytelności stanowi dla PragmaGo zabezpieczenie i umożliwia udzielenie finansowania Twojej firmie. Fakt, że kontrahent opłaci fakturę na rachunek PragmaGo daje możliwość kontroli i monitorowania przepływu środków, a także kompensowania faktur. Wszystkie te elementy wpływają na ograniczenie ryzyka braku spłaty wierzytelności przez kontrahenta i tym samym umożliwiają PragmaGo przyznanie Ci limitu finansowania.

Dlaczego stosuje się cesję wierzytelności?

Dzięki cesji wierzytelności zamieniasz środki zamrożone w fakturach na gotówkę, którą PragmaGo (partner finansowy Brutto) wypłaci Ci od razu po przekazaniu faktury do finansowania. Cesja wierzytelności (faktur) na PragmaGo uruchamia również mechanizm dyscyplinujący kontrahenta, tj. pod jej wpływem zazwyczaj zaczyna on terminowo regulować swoje zobowiązania wobec Twojej Firmy.

Dodatkowo PragmaGo w profesjonalny sposób monitoruje kontrahenta i przypomina mu o płatności, a Ty oszczędzasz czas i pieniądze ponieważ to zadanie wykonuje w Twoim imieniu PragmaGo.

Co w przypadku jeśli kontrahent zapłaci za fakturę na Twój rachunek, zamiast na rachunek faktora?

Jeśli kontrahent pomyli się i zapłaci za fakturę na Twój rachunek, powinieneś niezwłocznie przekazać środki na rachunek PragmaGo (partner finansowy Brutto). Zwrotu dokonujesz na rachunek PragmaGo, ponieważ pieniądze z tej faktury otrzymałeś już wcześniej - po przekazaniu jej do finansowania.

Co się stanie, jeśli mój kontrahent nie zapłaci w terminie faktury, którą sfinansowałem?

Jeśli kontrahent nie spłaci faktury w wyznaczonym terminie, PragmaGo (nasz partner finansowy) jest uprawniona do podjęcia działań windykacyjnych wobec kontrahenta (w tym do wystąpienia na drogę sądową o zapłatę należności) i obciążenia Ciebie prowizją windykacyjną w wysokości 15 % salda niespłaconej wierzytelności wyliczonego na 30 dzień opóźnienia w zapłacie za wierzytelność. Prowizja windykacyjna będzie płatna na podstawie faktury VAT z 7 dniowym terminem płatności.

Na czym polega połączenie kont programu do księgowania i fakturowania z BRUTTO?

Połączenie kont polega na udostępnieniu BRUTTO przez program do księgowania i fakturowania, za Twoją zgodą, danych zapisanych na Twoim koncie w programie do księgowania i fakturowania (dane osobowe oraz dotyczące faktur). Połączenie kont umożliwi uzyskanie finansowania w sposób szybki, wygodny i atrakcyjny cenowo (całkowicie online, bez załączania jakichkolwiek dokumentów papierowych) a udostępnione dane wykorzystywane są wyłącznie do oceny Twojej zdolności finansowej i zawarcia umowy faktoringowej. Komunikacja BRUTTO z Twoim programem do księgowania i fakturowania odbywa się poprzez API za pomocą szyfrowanego protokołu HTTPS.

Pamiętaj, że:

  • na żadnym etapie nie prosimy Ciebie o podanie Twojego loginu i hasła do programu do księgowania i fakturowania;
  • zawsze możesz cofnąć zgodę dla BRUTTO na połączenie kont lub usunąć konto w BRUTTO.

Na czym polega usługa monitoringu i weryfikacji kontrahentów?

Usługa monitoringu i weryfikacji kontrahentów świadczona przez Brutto umożliwia Ci zabezpieczenie się przed nierzetelnymi kontrahentami.

W ramach usługi oferujemy:

  • stały monitoring kontrahentów
  • możliwość samodzielnej weryfikacji dowolnego kontrahenta.

W usłudze stałego monitoringu kontrahentów zlecasz nam automatyczne sprawdzanie firm, którym wystawiasz faktury w serwisie do fakturowania, który zintegrowałeś z Brutto.
Codziennie odpytamy o Twoich kontrahentów bazy długi.info, CEIDG, KRS, MSiG i wiele innych. Natychmiast po wykryciu negatywnych informacji otrzymasz od nas powiadomienie.

W usłudze weryfikacji kontrahenta możesz natomiast zamówić o nim raport - na przykład przed podjęciem z nim współpracy. W raporcie dostępnym do pobrania w czasie rzeczywistym sprawdzisz status VAT, dane teleadresowe, powiązania osobowe i kapitałowe oraz inne informacje, dzięki którym upewnisz się czy jest on wiarygodny.

Ile kosztuje usługa monitoringu i weryfikacji kontrahentów?

Wprowadzamy nową jakość na rynku raportów gospodarczych. Zamiast jednorazowo płacić kilkadziesiąt złotych za jeden obszerny raport, w Brutto udostępniamy usługę monitoringu i weryfikacji kontrahentów za kilkanaście złotych miesięcznie. Do wyboru masz 3 pakiety, które dopasowane są do Twoich preferencji i liczby kontrahentów, których chcesz monitorować. Wystarczy podpiąć kartę płatniczą a miesięczną opłatę będziemy pobierać automatycznie z Twojego konta. Po zaksięgowaniu wpłaty otrzymasz od nas fakturę, którą możesz ująć w kosztach uzyskania przychodu.

Pamiętaj również, że w dowolnym momencie możesz zrezygnować z usługi a 30-dniowy okres próbny otrzymasz od nas bezpłatnie!