Pomoc

Jak działa BRUTTO?

Serwis BRUTTO.pl to innowacyjny projekt finansowania Twoich faktur sprzedażowych, pozwalający uzyskać finansowanie w sposób całkowicie online, bez załączania jakichkolwiek dokumentów papierowych - wszystko to dzięki integracji z wiodącymi internetowymi programami od księgowania i fakturowania, z których korzystają polscy przedsiębiorcy!

Dzięki naszej usłudze możliwe jest finansowanie faktur na atrakcyjnych warunkach, uzyskane w sposób prosty, szybki oraz dyskretny - nie weryfikujemy faktur u Twoich kontrahentów, gdyż relacje z nimi są ważne i dlatego zapewniamy Ci pełną poufność.

Dodatkowo, dzięki BRUTTO płacisz jedynie za uzyskane finansowanie pojedynczej faktury - bez miesięcznych kosztów za prowadzenie rachunku, kosztów od uzyskanego limitu faktoringowego czy też innych dodatkowych opłat stosowanych przez firmy faktoringowe czy drogie firmy pożyczkowe.

Na czym polega połączenie kont programu do księgowania i fakturowania z BRUTTO?

Połączenie kont polega na udostępnieniu BRUTTO przez program do księgowania i fakturowania, za Twoją zgodą, danych zapisanych na Twoim koncie w programie do księgowania i fakturowania (dane osobowe oraz dotyczące faktur). Połączenie kont umożliwi uzyskanie finansowania w sposób szybki, wygodny i atrakcyjny cenowo (całkowicie online, bez załączania jakichkolwiek dokumentów papierowych) a udostępnione dane wykorzystywane są wyłącznie do oceny Twojej zdolności pożyczkowej i zawarcia umowy pożyczki. Komunikacja BRUTTO z Twoim programem do księgowania i fakturowania odbywa się poprzez API za pomocą szyfrowanego protokołu HTTPS.

Pamiętaj, że:

  • na żadnym etapie nie prosimy Ciebie o podanie Twojego loginu i hasła do programu do księgowania i fakturowania;
  • zawsze możesz cofnąć zgodę dla BRUTTO na połączenie kont lub usunąć konto w BRUTTO.

Kto może być użytkownikiem serwisu?

Serwis skierowany jest do osób pełnoletnich posiadających pełną zdolność do czynności prawnych i posiadających rachunek w banku, dowód osobisty, własny telefon komórkowy oraz adres e-mail.

Użytkownikiem BRUTTO może być osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą oraz aktywnie korzystająca z programów do internetowej księgowości.

Jakie są limity finansowania faktur?

Limit finansowania ustalany jest w oparciu o historię Twoich faktur, wystawianych w serwisie do fakturowania, z którego korzystasz na co dzień. Maksymalny limit wynosi 20 000 PLN. W przypadku zgłoszenia kilku, bądź jednej faktury na kwotę przekraczającą limit, finansowanie udzielone zostanie w wysokości limitu.

Jaki jest całkowity koszt finansowania?

Szanujemy Twój czas, dlatego taryfa opłat związana z finansowaniem faktur jest prosta, czytelna i bez ukrytych kosztów. Płacisz jedynie 0,13% brutto kwoty faktury za każdy dzień finansowania (czyli ok 3,9% miesięcznie). Koszt finansowania możesz również ująć w kosztach uzyskania przychodu swojej działalności gospodarczej. Dodatkowo, w przypadku problemów ze spłatą, dajemy Ci bezpłatny 5-dniowy dodatkowy okres na spłatę finansowania.

Jak przebiega weryfikacja?

W BRUTTO proces weryfikacji przebiega całkowicie online. Nie musisz chodzić do oddziałów ani załączać papierowych dokumentów! W celu skorzystania z naszych usług, prosimy jedynie o weryfikację:

  • adresu e-mail - weryfikacja polega na kliknięciu w link otrzymany mailem,
  • rachunku bankowego - weryfikacja polega na porównaniu numeru rachunku bankowego występującego na Twoich wyciągach bankowych lub numeru rachunku bankowego z którego dokonałeś/aś przelewu weryfikacyjnego, z numerem występującym na fakturach

Czy muszę poinformować kontrahenta o finansowaniu faktury?

Nie, nie musisz. Dodatkowo nie weryfikujemy finansowanych faktur u Twoich partnerów biznesowych, gdyż chcemy zapewnić Ci pełną poufność i nie ingerować w Twoje relacje z kontrahentami.

Jak wygląda proces zawarcia umowy o finansowanie?

Cały proces finansowania odbywa się online. Po zarejestrowaniu i zalogowaniu się do BRUTTO zobaczysz listę faktur, które możesz sfinansować. Wystarczy wybrać fakturę oraz złożyć wniosek o finansowanie a następnie zapoznać się z przygotowaną ofertą pożyczkową. Jeśli zgadzasz się na warunki opisane w umowie pożyczki, zaakceptuj umowę wpisując kod sms, który do Ciebie wyślemy, a środki zostaną do Ciebie niezwłocznie wysłane.

Czy jeśli spłacę finansowanie przed terminem, zapłacę mniej?

Tak. W BRUTTO prowizja naliczana jest dziennie za faktyczny okres finansowania, więc w przypadku wcześniejszej spłaty zapłacisz mniej.

Co się stanie, jeśli mój kontrahent nie zapłaci mi faktury, którą sfinansowałem?

Produkty finansowe oferowane za pośrednictwem BRUTTO są połączeniem faktoringu z regresem oraz pożyczki. BRUTTO nie weryfikuje finansowanej faktury u Twojego kontrahenta ani nie informuje jego o finansowaniu danej faktury, stąd nie może przejąć ryzyka jego niewypłacalności. W takiej sytuacji dalej zobowiązany będziesz do spłaty finansowania faktury, zaciągniętego na BRUTTO.

Warto natomiast pamiętać, iż w przypadku problemów ze spłatą, BRUTTO oferuje:

  • bezpłatny, 5-dniowy dodatkowy okres na spłatę;
  • możliwość przedłużenia terminu spłaty o kolejny 14-dniowy okres dla wybranych klientów spełniających odpowiednie kryteria;
  • możliwość rozłożenia zaległości na miesięczne raty.

Co się stanie, jeśli nie uda mi się spłacić finansowania w wyznaczonym terminie?

Jeśli wiesz, że nie będziesz w stanie spłacić finansowania w wyznaczonym terminie, BRUTTO oferuje Ci bezpłatny, 5-dniowy dodatkowy okres na spłatę lub możliwość rozłożenia zaległości na raty.

W razie dodatkowych pytań zachęcamy do kontaktu pod numer tel.: 71 719 33 50 lub poprzez wiadomość e-mail: biznes@smskredyt.pl.

Na czym polega usługa monitoringu i weryfikacji kontrahentów?

Usługa monitoringu i weryfikacji kontrahentów świadczona przez Brutto umożliwia Ci zabezpieczenie się przed nierzetelnymi kontrahentami.

W ramach usługi oferujemy:

  • stały monitoring kontrahentów
  • możliwość samodzielnej weryfikacji dowolnego kontrahenta.

W usłudze stałego monitoringu kontrahentów zlecasz nam automatyczne sprawdzanie firm, którym wystawiasz faktury w serwisie do fakturowania, który zintegrowałeś z Brutto.
Codziennie odpytamy o Twoich kontrahentów bazy długi.info, CEIDG, KRS, MSiG i wiele innych. Natychmiast po wykryciu negatywnych informacji otrzymasz od nas powiadomienie.

W usłudze weryfikacji kontrahenta możesz natomiast zamówić o nim raport - na przykład przed podjęciem z nim współpracy. W raporcie dostępnym do pobrania w czasie rzeczywistym sprawdzisz status VAT, dane teleadresowe, powiązania osobowe i kapitałowe oraz inne informacje, dzięki którym upewnisz się czy jest on wiarygodny.

Ile kosztuje usługa monitoringu i weryfikacji kontrahentów?

Wprowadzamy nową jakość na rynku raportów gospodarczych. Zamiast jednorazowo płacić kilkadziesiąt złotych za jeden obszerny raport, w Brutto udostępniamy usługę monitoringu i weryfikacji kontrahentów za kilkanaście złotych miesięcznie. Do wyboru masz 3 pakiety, które dopasowane są do Twoich preferencji i liczby kontrahentów, których chcesz monitorować. Wystarczy podpiąć kartę płatniczą a miesięczną opłatę będziemy pobierać automatycznie z Twojego konta. Po zaksięgowaniu wpłaty otrzymasz od nas fakturę, którą możesz ująć w kosztach uzyskania przychodu.

Pamiętaj również, że w dowolnym momencie możesz zrezygnować z usługi a 30-dniowy okres próbny otrzymasz od nas bezpłatnie!